Καλοκαιρινή Διατροφή και παιδί – Τι να προσέξουμε
Δρ. Χαρα Παπαγεωργιου

Δρ. Χαρα Παπαγεωργιου

Καλοκαιρινή Διατροφή και παιδί – Τι να προσέξουμε

Το καλοκαίρι αποτελεί αδιαμφισβήτητα την αγαπημένη εποχή των παιδιών.  Τα κλειστά σχολεία, τα ελεύθερα απογεύματα, οι διακοπές, η ελευθερία και η ανεμελιά αποτελούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους θα ακούσετε τα παιδιά να λένε «Μακάρι να ήταν πάντα Καλοκαίρι!».

Όσον αφορά τη διατροφή των παιδιών ωστόσο, η χαλαρότητα του καλοκαιριού μπορεί να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα.

Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο χρόνο, τα παιδιά το καλοκαίρι απέχουν από διάφορες δραστηριότητες και αθλούνται λιγότερο.  Την ίδια ώρα, τα κλειστά σχολεία επιτρέπουν στα παιδιά να μην τηρούν το πρόγραμμα ύπνου τους, με αποτέλεσμα να κοιμούνται και να ξυπνούν πιο αργά απ’ ότι συνήθως, ενώ ο χρόνος που περνούν μπροστά στον υπολογιστή ή στην τηλεόραση, είναι συνήθως περισσότερος.

Η καλοκαιρινή περίοδος είναι επίσης αυτή κατά την οποία τα παιδιά περνούν πολύ περισσότερο χρόνο με φίλους και συγγενείς, οι έξοδοι για φαγητό είναι συχνότερες, ενώ τα γλυκά και τα παγωτά έχουν την τιμητική τους.

Για όλους τους πιο πάνω λόγους, πολλά είναι τα παιδιά που στο τέλος του καλοκαιριού έχουν αυξημένο σωματικό βάρος και ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες.  Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τις ισορροπίες σε σχέση με τη διατροφή των παιδιών σας και να επανέλθετε στο φθινοπωρινό σας πρόγραμμα με περισσότερη ευκολία.

Ασβέστιο

Μην παραλείπετε να καλύπτετε τις ανάγκες του παιδικού οργανισμού σε ασβέστιο, δίνοντάς τους καθημερινά την ανάλογη ποσότητα γαλακτοκομικών ή και άλλων τροφών πλούσιων σε ασβέστιο. 

Φρούτα και λαχανικά

Το καλοκαίρι, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν την τιμητική τους.  Προσφέρετέ τα στα παιδιά σαν συνοδευτικά στο πρόγευμα, ως εναλλακτικά των γλυκών και των σνακ το απόγευμα, στη βόλτα, στην παραλία και ενισχύστε την υγεία και την ενέργεια των παιδιών σας.

Μικρά και συχνά γεύματα

Συνήθως η ζέστη μας κόβει την όρεξη και μας κάνει να νιώθουμε ότι δεν έχουμε καθόλου ενέργεια.  Η απάντηση σ’ αυτό είναι τα μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία θα βοηθήσουν τα παιδιά να έχουν ενέργεια χωρίς να τα «βαραίνουν».

Παγωτά

Κανείς δεν θέλει να στερήσει το παγωτό από τα παιδιά του τώρα το καλοκαίρι κι εδώ όμως χρειάζονται όρια.  Καλό θα είναι η ποσότητα του παγωτού που καταναλώνει ένα παιδί να είναι ανάλογη με την ηλικία του, ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι η καθημερινή πρόσληψη παγωτού δεν πρέπει να υπερβαίνει τη μία μερίδα.

Πρόσληψη νερού και υγρών

Η ενυδάτωση αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της φροντίδας των παιδιών, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο.  Φροντίζουμε όπως τα παιδιά λαμβάνουν την απαραίτητη ποσότητα νερού, χυμών ή γάλακτος, ανάλογα με την ηλικία και τις ειδικές περιστάσεις του κάθε παιδιού, ειδικά όταν τα παιδιά εκτεθούν σε υψηλές θερμοκρασίες ή έχουν έντονη σωματική δραστηριότητα.  Αποφεύγουμε τα ανθρακούχα αναψυκτικά και τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη.

Μοιραστειτε αυτο το αρθρο

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Ακολουθήστε μας
elGreek
en_GBEnglish elGreek