Smiling baby girl lying on a bed sleeping on blue sheets
Δρ. Χαρα Παπαγεωργιου

Δρ. Χαρα Παπαγεωργιου

5 τρόποι για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου του παιδιού σας

Τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται τουλάχιστον 9 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, αφού η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία ενός παιδιού, την απόδοση και τη συμπεριφορά του.  Υπάρχουν πολλά προβλήματα που μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσει ένα παιδί λόγω της έλλειψης ύπνου.  Μερικά από αυτά είναι προβλήματα συμπεριφοράς και διάθεσης, χαμηλής απόδοσης στο σχολείο και σε άλλες δραστηριότητες, καθώς επίσης και προβλήματα που σχετίζονται με τη μάθηση και τη συγκέντρωση.

Σε μερικές περιπτώσεις, τα προβλήματα ύπνου σχετίζονται με άλλα θέματα υγείας, έτσι αν κάποιο παιδί παρουσιάζει συμπτώματα όπως ροχαλητό, αναπνευστικά προβλήματα, αϋπνίες, διακοπή του ύπνου κατά τη διάρκεια της νύχτας, νυχτερινή ενούρηση ή ανήσυχο ύπνο, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον/την παιδίατρό σας.

Σε αρκετές περιπτώσεις ωστόσο, ο κακής ποιότητας ύπνος ή η έλλειψη ύπνου, σχετίζονται με παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν με την κατάσταση της υγείας ενός παιδιού.  Αυτοί μπορεί να είναι η απροθυμία ενός παιδιού να πάει στο κρεβάτι του το βράδυ, η έλλειψη μιας βραδινής ρουτίνας, η κακή διατροφή ή ακόμα και κάτι που μπορεί να προκαλεί άγχος στο παιδί.

Σ’ αυτή την περίπτωση, υπάρχουν πολλά πράγματα, τα οποία εμείς ως γονείς μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε το παιδί μας να χαλαρώσει και να απολαύσει έναν καλό ύπνο.

Αυτοί είναι 5 τρόποι για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου του παιδιού σας.

  1. Δημιουργείστε μία ρουτίνα ύπνου. Μία χαλαρωτική ρουτίνα ύπνου μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί να διατηρήσει ένα καλό μοτίβο ύπνου.  Η ρουτίνα θα πρέπει να ξεκινά την ίδια ώρα κάθε βράδυ και οι δραστηριότητες που θα αποφασίσετε να ενσωματώσετε σ’ αυτήν θα πρέπει να γίνονται πάντα με την ίδια σειρά.  Αποφύγετε δραστηριότητες που αυξάνουν την ενέργεια, όπως είναι το παιχνίδι, ή το φαγητό.  Αντί αυτών, επιλέξετε δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το παιδί να ηρεμήσει και να αντιληφθεί ότι έχει έρθει η ώρα για ύπνο, όπως είναι ένα ζεστό μπάνιο, το διάβασμα ενός βιβλίου ή ένα νανούρισμα.
  2. Δημιουργείστε ένα όμορφο και ασφαλές περιβάλλον στον χώρο όπου κοιμάται το παιδί. Αν ένα δωμάτιο είναι λερωμένο ή ασυγύριστο, πολύ ζεστό ή πολύ κρύο ή αν δεν εμπνέει ασφάλεια στο παιδί, τότε σίγουρα η ποιότητα του ύπνου του παιδιού θα επηρεαστεί αρνητικά.
  3. Για τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο, κρατείστε το παιδί μακριά από την τηλεόραση, τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Οι δραστηριότητες αυτές πριν τον ύπνο μπορούν να είναι επιβλαβείς για το παιδί και συχνά ευθύνονται για τον ανήσυχο ύπνο και για άλλα προβλήματα ύπνου.
  4. Διατροφή. Όπως και για κάθε άλλο θέμα που αφορά την υγεία, η διατροφή είναι πολύ σημαντική και μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου ενός παιδιού. Διασφαλίστε ότι το παιδί σας ακολουθεί μία υγιεινή διατροφή και αποφύγετε φαγητά ή ποτά που περιέχουν ζάχαρη ή καφεΐνη πριν τον ύπνο.  Αποφύγετε επίσης τα μεγάλα και βαριά γεύματα πριν τον ύπνο.
  5. Κρατείστε την επικοινωνία με το παιδί σας ανοιχτή και προσπαθήστε να γνωρίζετε τι συμβαίνει στη ζωή του παιδιού σας. Συχνά τα παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα ή στρεσογόνες καταστάσεις για τις οποίες οι γονείς δεν γνωρίζουν.  Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί να μπορεί να μοιράζεται αυτά τα προβλήματα και τις καταστάσεις με τους γονείς του, ώστε να νιώθει ασφάλεια και επιβεβαίωση. Αυτό θα μειώσει το άγχος ενός παιδιού και θα βελτιώσει όχι μόνο την ποιότητα του ύπνου του, αλλά και της ζωής του.

Μοιραστειτε αυτο το αρθρο

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Ακολουθήστε μας
elGreek